Ruilen & retourneren
Direct zelf regelen
Retourneren
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
• Het product wordt binnen de zichttermijn van 60 dagen geretourneerd, dit gaat in op de dag na ontvangst van jouw product.
• Het product bevindt zich voor zover mogelijk in originele staat en fabrieksverpakking.
• Heb je (gedeeltelijk) met een giftcard betaald? Dan ontvang je een nieuwe Smartphonehoesjes.nl giftcard t.w.v. het aankoopbedrag.
• Wij hanteren een 'altijd zeker garantie' op al onze producten. Dit houdt in dat wij de retourkosten vergoeden als je het product wil ruilen voor een andere kleur of voor een ander toestel. In dat geval ontvang jij een gratis retourlabel en krijg je een giftcard t.w.v het aankoopbedrag. De kosten van het retourneren zijn voor jouw eigen rekening als je jouw geld terugwenst. Deze kosten bedragen € 2,50.
Uitzonderingen
Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De volgende producten vallen niet onder de zichttermijn van 60 dagen:
• Gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die zijn ontworpen met een eigen foto of afbeelding via onze ontwerptool op de website.
• Producten die slechts eenmaal kunnen worden gebruikt, zoals screenprotectors en vloeistof (mits de verpakking is geopend).
• Producten die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
• Producten waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.
• Producten die om redenen van hygiëne niet meer retour gestuurd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld oordopjes.
Wat zijn de retourkosten?
Of je retourkosten betaalt is afhankelijk van jouw gewenste retouractie. Wil jij je product ruilen? Dan ontvang je een gratis retourlabel van ons. Kies je voor de optie 'geld terug'? Dan betaal je een klein bedrag van € 2,50 voor jouw retourlabel. Uiteraard betaal je bij beschadigingen of een verkeerd geleverd product nooit retourkosten.
Let op: heb jij voor Riverty (achteraf betalen) als betaaloptie gekozen? Dan kunnen wij geen giftcard voor je aanmaken. Wij zullen je factuur aanpassen of deze laten vervallen als je deze nog niet hebt voldaan.
Ik wil mijn product(en) retourneren
Als je een account bij ons hebt, kun je je retour gemakkelijk aanmelden via je accountomgeving. Log in en volg de stappen om je retourverzoek in te dienen. Heb je geen account? Je kunt ook via ons retourportaal je retour eenvoudig registreren. Klik op de knop hieronder 'Retour aanmelden', en wij verwerken je aanvraag binnen 24 uur.
Retour aanmelden
Mijn product is beschadigd of werkt niet!
Vervelend om te horen dat je een beschadigd/ defect product hebt ontvangen. Smartphonehoesjes.nl hecht veel waarde aan het leveren van kwaliteit. Om tot een passende oplossing te kunnen komen willen wij je vragen om de schade of het defect te melden via ons retourportaal. Geef de reden van je aanmelding aan en kies de door jouw gewenste actie.
Binnen een werkdag ontvang je een passende oplossing. Uiteraard is een retour in dit geval gratis. Wil je jouw lievelingsproduct opnieuw ontvangen? Kies dan voor een giftcard en bestel jouw vervangend product zelf opnieuw.
Heb je hulp nodig bij het aanmelden van een beschadigd of defect product? Chatbot Casey helpt je graag hier verder.
Defect/schade melden
Wat is de status van mijn retour?
Vanaf het moment dat je een retour aanmeldt, houden we je per e-mail op de hoogte van de voortgang en ontvang je eventuele instructies. In al onze e-mails vind je een roze knop waarmee je de status van je aanvraag of retour kunt inzien.
Wil je precies weten wat je huidige status is? Dan kun je hier onze Chatbot Casey ernaar vragen.
Hoe lang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?
Wij verwerken jouw retouraanvraag binnen één werkdag. Nadat jij je bestelling hebt afgegeven bij een postkantoor kan het tot 5 werkdagen duren voordat wij je retour hebben ontvangen en volledig hebben verwerkt. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte van alle ontwikkelingen tijdens jouw retour.
Je mag Chatbot Casey hier ook gerust om de status van jouw retour vragen.
Kan ik printerloos retourneren?
Wanneer jij een retour hebt aangemeld kun jij je retourlabel downloaden en uitprinten. Geen printer? Geen probleem! Open de bijlagen en laat deze aan de postmedewerker zien. Ze printen vervolgens graag het label voor je uit.
Ruilen
Ik wil mijn product(en) ruilen
Wil je je product ruilen? Dan ontvang je van ons een gratis retourlabel én een giftcard t.w.v. het aankoopbedrag waarmee je zelf jouw vervangend product kan bestellen. Klik op de onderstaande knop om het ruilproces in gang te zetten.
Product ruilen
Kan ik ruilen als ik gekozen heb voor 'Achteraf betalen'?
Wanneer jij hebt gekozen voor Riverty (achteraf betalen), dan heb je gekozen voor het betalen op factuur. Wij bieden in dit geval helaas geen ruiloptie aan. Ons ruilproces houd namelijk in dat jij van ons een giftcard t.w.v. jouw aankoopbedrag ontvangt en in dit geval moet je alsnog jouw factuur bij Riverty voldoen. Uiteraard mag jij altijd je geld terug vragen binnen de zichttermijn van 60 dagen na aankoop van jouw product. We zullen vervolgens jouw factuur aanpassen of deze laten vervallen.
Kan ik meerdere bestellingen in één pakket retourneren?
Retourzendingen kunnen niet samengevoegd worden. Vul voor elke bestelling die je wilt terug sturen een retourformulier in en pak de bestellingen vervolgens ook apart van elkaar in.
Het kan er anders namelijk voor zorgen dat jouw retour in ons magazijn niet gematched kan worden met jouw bestellingen en dit willen wij uiteraard voorkomen.
Verkeerd product besteld/ ontvangen
Ik heb een verkeerd product ontvangen
Wij begrijpen dat het vervelend is om een verkeerd product te ontvangen. Daarom willen wij je zo snel mogelijk helpen met het herstellen van onze fout.
Meld via de onderstaande button welk product je verkeerd hebt ontvangen. Vervolgens kun je kiezen voor een 'giftcard' of 'geld terug'. Binnen 24 uur ontvang je verdere instructies via e-mail.
Let op: heb jij voor Riverty (achteraf betalen) als betaaloptie gekozen? Dan kunnen wij geen giftcard voor je aanmaken. Wij zullen je factuur aanpassen of deze laten vervallen als je deze nog niet hebt voldaan.
Verkeerd product ontvangen
Er ontbreekt een product in mijn bestelling!
Wat vervelend dat er een product in jouw bestelling ontbreekt! Dat is zeker niet de bedoeling.
Meld hier bij onze Chatbot Casey het ontbreken van een product. Geef hierbij aan welk product je mist en we geven je uiteraard een passende oplossing!
Retourstatus
Openstaande Riverty factuur
Als jij de Riverty factuur nog niet hebt voldaan en een retour hebt aangemeld dan heb jij een openstaande factuur bij Riverty. Na ontvangst van jouw retour zullen we binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour de factuur aanpassen of deze laten vervallen als je de betaling nog niet hebt voldaan.
Ik ervaar problemen bij het aanmelden van mijn retour!
Als je tijdens het aanmelden van je retour problemen ervaart kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Vermeld daarbij jouw ordernummer en het probleem wat je tijdens het aanmelden ervaart. Foto's van een foutmelding kunnen ons ook verder helpen, stuur deze ook graag mee. Wij helpen je graag verder!
Is het nog mogelijk om mijn retour in te trekken?
Als jij je retour hebt aangemeld en je retourlabel nog niet betaald, dan hoef je in principe niets verder te doen als je je hebt bedacht. Wij zullen geen herinneringen sturen. Heb jij je retourlabel al betaald maar je pakket nog niet teruggegeven bij een postpunt? Neem dan contact met ons op zodat wij de door jouw gemaakte kosten voor het retourlabel terug kunnen boeken.
Terugbetalingen
Kan ik de giftcard omruilen voor terugbetaling van het aankoopbedrag?
Als je tijdens de retouraanvraag hebt gekozen voor een giftcard, dan is het achteraf niet meer mogelijk om deze om te ruilen voor een terugbetaling.
Ik heb een onjuiste terugbetaling ontvangen!
Neem in het geval van een onjuiste terugbetaling contact op met onze klantenservice. Wij controleren de terugbetaling en lossen het uiteraard waar nodig graag voor je op.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
We zullen binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour in ons magazijn de terugbetaling voornemen. De terugbetaling vind plaats via de door jouw gekozen betaalmethode. Hoe lang het duurt voor je jouw aankoopbedrag terug ontvangt is afhankelijk van de door jouw gekozen betaalmethode. Meestal is de duur 1-3 werkdagen.
Hoe werkt terugbetaling bij volledige betaling met giftcard?
Wanneer jij je aankoop volledig betaald hebt met een giftcard en deze vervolgens als retour aanmeldt, dan ontvang je van ons een nieuwe giftcard waarmee je een nieuw product mag uitkiezen.